/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

      name your price

     

lyrics

I'm a deviant, kinda like my septum
Y'all black & white, while I'm the fuckin' spectrum
The rich take the cake, while leaving us some bread crumbs
Heads up, it's time to take the bakery and then some
Because elections, they ain't improving the conditions
Of the people, I ain't waiting for the next one to work for change
We finna get some, hell yeah!
We need educate, organize and build connections
Mainstream hip-hop is only pushing sex, drugs and violence
Def Jam will probably leave you deaf, dumb, and blind
To reality, don't forget that lesson
No rubber bullets here, Lantern with the lead tongue
And if you feeling down, with your head hung low
And you can't fucking sleep 'cuz the bed bugs
Well the news calls 'em riots, I call 'em insurrections
Hey America, let's get sprung

// Chorus //

Free from our cages
Free from our landlords
Free from our bosses
Free from our wages and chains
Let's leave those for the days of the slaves
'Cuz we can all be agents of change!

We about something, most of y'all ain't 'bout nothing
Proof you ain't gotta dumb it down to keep the crowd jumping
With them sounds pumping, all up in the clouds puffing
Probably saying "fuck this crew" 'cuz you doubt substance
I don't blame you, the Chi is where we love to hate
Segregated as hell, cameras in every public place
Warriors outnumber those damn blue piglets
And I'm over here busting on some "Can you dig it?"
I'm less like Eminem and more like Chomsky
Except I drop my fucking communiques over bomb beats
Yeah so let's get free, so let's get free

// Chorus //

credits

from How You Gon' Wait?, released December 25, 2013

tags

license

about

Agents of Change Chicago, Illinois

Formed in 2005, Agents of Change has charted a course of their own by blending hip-hop, politics, and a DIY punk ethos. The message behind the music has always been simple: educate yourself, challenge authority, demolish injustice and try to have some fun in the process. ... more

contact / help

Contact Agents of Change

Streaming and
Download help

Redeem code